Politika privatnosti
Politika obrade ličnih podataka

1. Opšte odredbe
Ova politika obrade ličnih podataka sastavljena je u skladu sa zahtevima Federalnog zakona od 27.07.2006. br. 152-FZ „O ličnim podacima“ (u daljem tekstu — Zakon o ličnim podacima) i određuje način obrade ličnih podataka i mere za osiguranje bezbednosti ličnih podataka koje preduzima kompanija Zoriko (u daljem tekstu — operator).

1.1. Operator postavlja kao svoj najvažniji cilj i uslov za ostvarenje delatnosti poštovanje prava i sloboda čoveka i građanina pri obradi njegovih ličnih podataka, uključujući zaštitu prava na neprikosnovenost privatnog života, ličnu i porodičnu tajnu.

1.2. Ova Politika operatora u vezi sa obradom ličnih podataka (u daljem tekstu — Politika) odnosi se na sve informacije koje operator može dobiti o posetiocima veb stranice https://Zoriko.

2. Osnovni pojmovi koji se koriste u politici
2.1. Automatizovana obrada ličnih podataka – obrada ličnih podataka pomoću sredstava računarske tehnike.
2.2. Blokiranje ličnih podataka – privremeni prekid obrade ličnih podataka (osim ako je obrada neophodna radi preciziranja ličnih podataka).
2.3. Veb-sajt – skup grafičkih i informativnih materijala, kao i programa za EVM i baze podataka koji obezbeđuju njihovu dostupnost na internetu putem mrežne adrese https://Zoriko.
2.4. Informacioni sistem ličnih podataka – skup ličnih podataka koji se nalaze u bazama podataka i koji obezbeđuju njihovu obradu informacionih tehnologija i tehničkih sredstava.
2.5. Deprivatizacija ličnih podataka – akcije kojima se ne može utvrditi bez korišćenja dodatnih informacija pripadnost ličnih podataka određenom korisniku ili drugom subjektu ličnih podataka.
2.6. Obrada ličnih podataka – bilo koja radnja (operacija) ili skup radnji (operacija) izvršenih pomoću automatizacije ili bez upotrebe takvih sredstava sa ličnim podacima, uključujući prikupljanje, snimanje, sistematizaciju, akumulaciju, skladištenje, čišćenje (ažuriranje, promenu), izdvajanje, korišćenje, prenos (distribuciju, odobravanje, pristup), depersonalizaciju, blokiranje, brisanje, uništavanje ličnih podataka.
2.7. Operator – državni organ, opštinski organ, pravno ili fizičko lice, samostalno ili zajedno sa drugim licima, koje organizuje i/ili obrađuje lične podatke, kao i određuje ciljeve obrade ličnih podataka, sastav ličnih podataka koji podležu obradi, radnje (operacije) koje se obavljaju sa ličnim podacima.
2.8. Lični podaci – sve informacije koje se direktno ili indirektno odnose na određenu ili definisanu osobu korisnika veb stranice https://Zoriko.
2.9. Lični podaci dozvoljeni od strane subjekta ličnih podataka za distribuciju** – lični podaci, pristup kojima nije ograničen krugom lica, kojima je subjekat ličnih podataka dao saglasnost za obradu ličnih podataka koje je subjekat odobrio za distribuciju na način predviđen Zakonom o ličnim podacima (u daljem tekstu — lični podaci dozvoljeni za distribuciju).
2.10. Korisnik – svaki posetilac veb stranice https://Zoriko.
2.11. Prezentacija ličnih podataka – akcije usmerene na otkrivanje ličnih podataka određenoj osobi ili određenom krugu lica.
2.12. Širenje ličnih podataka – sve akcije usmerene na otkrivanje ličnih podataka neodređenom krugu lica (prenos ličnih podataka) ili na upoznavanje sa ličnim podacima neograničenog broja lica, uključujući objavljivanje ličnih podataka u medijima, objavljivanje u informatičko-telekomunikacionim mrežama ili omogućavanje pristupa ličnim podacima na neki drugi način.
2.13. Transgranični prenos ličnih podataka** – prenos ličnih podataka na teritoriju strane države organu vlasti strane države, stranom fizičkom ili stranom pravnom licu.
2.14. Uništenje ličnih podataka – bilo koja akcija u kojoj se lični podaci trajno uništavaju sa nemogućnošću daljeg obnavljanja sadržaja ličnih podataka u informacionom sistemu ličnih podataka i/ili uništavaju materijalni nosioci ličnih podataka.

3. Osnovna prava i dužnosti operatora
3.1. Operator ima pravo:
– da dobije od subjekta ličnih podataka pouzdane informacije i/ili dokumente koji sadrže lične podatke;
– u slučaju da subjekat povuče saglasnost za obradu ličnih podataka, kao i da da uputstvo o zaustavljanju obrade ličnih podataka, operator ima pravo da nastavi obradu ličnih podataka bez saglasnosti subjekta ličnih podataka ukoliko postoje osnove navedene u Zakonu o ličnim podacima;
– samostalno da odredi sastav i listu mera neophodnih i dovoljnih za obezbeđenje ispunjenja obaveza predviđenih Zakonom o ličnim podacima i aktima donetim u skladu sa njim, osim ako nije drugačije predviđeno Zakonom o ličnim podacima ili drugim federalnim zakonima.

3.2. Operator je dužan:
– da korisniku ličnih podataka na njegov zahtev dostavi informacije u vezi sa obradom njegovih ličnih podataka;
– da organizuje obradu ličnih podataka na način predviđen važećim zakonodavstvom RF;
– da odgovori na žalbe i zahteve subjekata ličnih podataka i njihovih zakonitih zastupnika u skladu sa zahtevima Zakona o ličnim podacima;
– da ovlašćenom organu za zaštitu prava subjekata ličnih podataka na njihov zahtev dostavi potrebne informacije u roku od 10 dana od dana prijema takvog zahteva;
– da objavi ili na drugi način omogući neograničen pristup ovoj Politici u vezi sa obradom ličnih podataka;
– da preduzme pravne, organizacione i tehničke mere za zaštitu ličnih podataka od neovlašćenog ili slučajnog pristupa, uništavanja, promene, blokiranja, kopiranja, prezentacije, distribucije i drugih nedozvoljenih radnji vezanih za lične podatke;
– da zaustavi prenos (distribuciju, prezentaciju, pristup) ličnih podataka, zaustavi obradu i uništi lične podatke u redosledu i slučajevima predviđenim Zakonom o ličnim podacima;
– da obavlja druge obaveze predviđene Zakonom o ličnim podacima.

4. Osnovna prava i dužnosti subjekata ličnih podataka
4.1. Subjekti ličnih podataka imaju pravo:
– da dobiju informacije u vezi sa obradom njihovih ličnih podataka, osim u slučajevima predviđenim saveznim zakonima. Informacije se pružaju subjektu ličnih podataka od strane operatora u dostupnoj formi, a ne smeju sadržati lične podatke koji se odnose na druge subjekte ličnih podataka, osim u slučajevima kada postoje zakonski razlozi za otkrivanje takvih podataka. Spisak informacija i način njihovog dobijanja utvrđen je Zakonom o ličnim podacima;
– da zahtevaju od operatora da precizira njihove lične podatke, blokira ih ili uništi u slučaju da su lični podaci nepotpuni, zastareli, netačni, nezakonito prikupljeni ili nisu neophodni za navedenu svrhu obrade, kao i da preduzmu zakonske mere za zaštitu svojih prava;
– da izraze uslov prethodne saglasnosti za obradu ličnih podataka u cilju promocije robe, usluga i radova na tržištu;
– da povuku saglasnost za obradu ličnih podataka, kao i da pošalju zahtev za zaustavljanje obrade ličnih podataka;
– da podnesu žalbu ovlašćenom organu za zaštitu prava subjekata ličnih podataka ili u sudskom postupku protiv nezakonitih radnji ili neaktivnosti operatora u obradi njihovih ličnih podataka;
– da ostvaruju druga prava predviđena zakonodavstvom RF.

4.2. Subjekti ličnih podataka dužni su:
– da operateru dostave pouzdane podatke o sebi;
– da obaveste operatera o unapređenju (ažuriranju, promeni) svojih ličnih podataka.

4.3. Lica koja su operateru dostavila netačne informacije o sebi, ili informacije o drugom subjektu ličnih podataka bez saglasnosti tog subjekta, odgovorna su u skladu sa zakonodavstvom RF.

5. Principi obrade ličnih podataka
5.1. Obrada ličnih podataka vrši se na zakonitoj i pravičnoj osnovi.
5.2. Obrada ličnih podataka ograničena je na postizanje specifičnih, unapred definisanih i legitimnih ciljeva. Nije dozvoljena obrada ličnih podataka koja nije kompatibilna sa ciljevima prikupljanja ličnih podataka.
5.3. Nije dozvoljeno kombinovanje baza podataka koje sadrže lične podatke čija se obrada vrši u svrhe koje međusobno nisu kompatibilne.
5.4. Obradi podležu samo lični podaci koji ispunjavaju ciljeve njihove obrade.
5.5. Sadržaj i obim obrađenih ličnih podataka odgovaraju navedenim ciljevima obrade. Nije dozvoljeno preterivanje obrađenih ličnih podataka u odnosu na navedene ciljeve njihove obrade.
5.6. Prilikom obrade ličnih podataka obezbeđuje se tačnost ličnih podataka, njihova dovoljnost, a u neophodnim slučajevima i aktuelnost u odnosu na ciljeve obrade ličnih podataka. Operator preduzima potrebne mere i/ili obezbeđuje njihovo prihvatanje za brisanje ili preciziranje nepotpunih ili netačnih podataka.